Kamis, 07 Januari 2010

Internet

Sana sini orang memperkatakan tentang Internet (International Network - saluran perhubungan komputer tercanggih masa kini). Kecanggihan teknologi maklumatnya merangkumi pelbagai fungsi samada menyediakan maklumat politik antarabangsa dan setiap negara di dunia, sosio~ekonomi, aliran pelaburan dan kewangan, peperangan, sistem perbankan, sukan, seiarah, sains dan teknologi, geografi, lukisan dan lain-lain maklumat terkini yang kita inginkan.
Internet sudah mula menjadi sebahagian daripada kehidupan masyarakat moden hari ini. Bukan hanya orang dewasa sahaja yang menggunakan Internet malah kanakkanak pun tahu menggunakannya.
Internet bukan sahaja beriaya menghubungkan komunikasi ke seluruh dunia tetapi juga boleh menyelesaikan banyak permasalahan, pertikaian ekonomi dan aliran pelaburan global.
Kini terdapat lebih daripada 40,000 rangkaian yang membentuk Internet di seluruh dunia dan Malaysia juga turut mencapai kejayaan yang membanggakan apabila ahli seluruh Malaysia.
Jaring (salah satu daripada rangkaian dalam Internet)telah mencapai bilangan ahli seramai lebih daripada 30,000 orang di seluruh Malaysia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar